remonty skrzyń biegów Wrocław
Skrzynia biegów stanowi samotnym z najważniejszych czynników każdego
samochodu. To tak ona dopuszcza maksymalne wykorzystanie pracy silnika.
Odgrywa również kluczową siłę we praktycznej i bezpiecznej eksploatacji
pojazdu. Niestety, również jak pozostałe elementy może ulec awarii. Ile
może korzystać kierowcę naprawa skrzyni biegów?
W relacje od wieku, wartości i wzorze auta skrzynie biegów - choć
spełniają dokładnie takie same zadania - mogą być oparte na
indywidualnych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Najczęściej remonty skrzyń
biegów Wrocław http://autoraffi.pl używanym rozwiązaniem w grupy
pojazdów mechanicznych jest manualna skrzynia biegów, czyli zespół
wymieszanych ze sobą kół zębatych. Koła te są skazane na specjalnych
wałkach, urządzonych w proces przesuwu. Oprócz kół i wałków elementami
mechanicznej skrzyni biegów są także łożyska oraz uszczelniacze, które
zapobiegają wyciekaniu oleju.
Wysokiej klasy auta luksusowe często są wyposażone w automatyczne
skrzynie biegów. Czerpiąc z „automatu” kierowca nie musi samodzielnie
zmieniać biegów, co stanowi funkcjonalne i eleganckie, zwłaszcza podczas
jazdy zakorkowanymi ulicami dużych miast. Rolę tradycyjnego sprzęgła
pełni przekładnia hydrokinetyczna, umożliwiająca efektywną pracę
podzespołu. Podstawową różnicą pomiędzy skrzynią manualną a skrzynią
automatyczną jest odmienny mechanizm wyboru przełożenia. W aucie ze
skrzynią manualną przełożenia dokonuje ręcznie kierowca. W sukcesu
automatycznej skrzyni biegów proces ten spełniany jest samoczynnie.
ZF to jedna z bardziej atrakcyjnych firm produkujących skrzynie
automatyczne. Jej efekty można spotkać m.in. w Fiatach, Land Roverach
oraz Jeepach. Najnowsze 9-biegowe dzieło firmy ZF właśnie zostało objęte
zakrojoną na olbrzymią skalę akcją serwisową. Pierwsze niepokojące
oznaki wyrażające się samoczynnym przełączaniem się skrzyń trendów na
odpoczynek wyszły na światło dzienne w dawnym roku w USA. Aktualnie
sprawą skupia się Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Transportu (NHTSA).
W aktualnym elemencie warto dodać, że teraz wcześniej w/w agencja badała
sprawę kilkuset stłuczek wywołanych wadliwym działaniem 8-biegowej
przekładni ZF. W nowym przypadku winą był jedyny wybierak automatycznej
skrzyni, który niezależnie od wybranego przełożenia uważał się w
standardowej centralnej pozycji. Taka forma sprawiała, że nieroztropni
Amerykanie wychodząc z auta zapominali przełączyć skrzynię biegów z
trybu D lub R na Parking, co wpływało stłuczki. Po dokładnym zbadaniu
sprawy ZF przeprowadziło akcje serwisową mającą ponad 1,1 mln aut
dokonując nowości w oprogramowaniu. Zmiany te były uniemożliwić
opuszczenie przez kierowcę pojazdu przed przestawieniem skrzyni ruchów w
styl parkingowy.
Regularna kontrola. Dlaczego taka istotna?
Ważna zasada, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów, to okresowa
kontrola poziomu oleju skrzyni biegów. Najlepiej wyglądać to podczas
regularnej wymiany oleju silnikowego, gdyż w sukcesu skrzyń manualnych
poziom oleju przekładniowego można sprawdzić dopiero na kanale, po
wpisaniu pod auto. Olej powinien zawsze sięgać korka wlewowego.
Masz automat? Wymieniaj olej przekładniowy!
Każdy właściciel samochodu z automatem powinien wiedzieć, że olej
przekładniowy wykonywa nie tylko do smarowania ale też przekazuje moment
obrotowy silnika, czego zyskiem jest szersza praca niż w sukcesu
manualnej skrzyni biegów. Dodatkowo w sukcesu automatycznej skrzyni
biegów szczególnie istotne będą dodatkowo właściwości oleju – nawet
najdrobniejsze zanieczyszczenia będą jeździć do wymiany lepkości
tłuszczu również tymże samym do ważnych szarpnięć przekładni.
Kiedy jeszcze warto wymienić obraz w skrzyni biegów?
Szarpanie przekładni, gorsza zmiana ruchów to tradycyjne objawy
nieprawidłowej pracy skrzyni biegów. Za powyższe może odpowiadać
zanieczyszczony olej przekładniowy. Dlatego zanim zaczniemy rewolucję i
wymienimy przekładnię lub od razu spiszemy auto na straty, upewnijmy
się, kiedy ostatnio wymienialiśmy obraz w skrzyni biegów. Bardzo
prawdopodobne, że zawierało toż miejsce dawno również to tylko kiepski
stan oleju płaci za złe działanie przekładni. Wymiana oleju powinna
przywrócić pracę skrzyni procesów do zasady.
Na cel ważna uwaga. Uzupełniając olej skrzyni biegów, powinien pamiętać
na uwadze jakości oraz lepkość oleju przekładniowego, proponowanego
przez producenta. Nalanie oleju innej wartości niż wskazana może zrobić
m.in. korozję synchronizatorów skrzyni biegów – szczególnie w sukcesu
starszych egzemplarzy. Dozwolone jest i mieszanie olejów innych marek,
ale i tutaj podaje się, by korzystać z możliwości wielkich także
cenionych producentów.
Komentarze
Prześlij komentarz